Duidelijkheid over Agressie
Cliënten, hun familie en bezoekers kunnen zich agressief gedragen. Of het agressieve gedrag nou uit frustratie voorkomt, of dat het bij het ziektebeeld past; het kan altijd heel nare gevolgen hebben. Het is dus belangrijk dat je goed voorbereid bent en dat je goed handelt als je met agressief gedrag te maken krijgt. Daarom is ‘Duidelijkheid over Agressie’ geschreven: een verzameling van handige informatie én sterke praktijkvoorbeelden om jou te helpen.
Algemeen
Hulpmiddelen
Scholing
- Over scholing
- Stimuleren van groen gedrag
- Omgaan met oranje gedrag
- Handelen bij rood gedrag
- De leerstand
Praktijkvoorbeelden
- Bewustwording
- Bepalen van de norm
- Organisatie van agressieaanpak
- Praktijkvoorbeelden
- Good practices
- Vaardigheden van medewerkers
- Omgaan met melden en meldingen
- Opvolgen van incidenten en veroorzakers
-
medewerker
-
team
-
organisatie